Visste du at det er en klar sammenheng mellom å svare kundene raskt, og gode tilbakemeldinger fra kundene?
Ja, faktisk er det slik at et raskt svar fra deg ikke bare gir et godt førsteinntrykk, det er også det kundene oppgir er den viktigste faktoren for god rating – utover at man selvfølgelig gjør en god jobb.
Dette bør du gjøre:
- Lag noen standardsvar du raskt kan sende til kunden via chat (se eksempler under)
- Vis at du er interessert og har sett jobben
- Vær høflig og personlig i dialogen
- Gir du en forventning til kunden, sørg for at du holder den
- Vær tydelig og konkret i dine svar
- Opplever du misforståelser via chatten, foreslå å ringes på telefon
Her er noen eksempler på standardsvar du kan lagre på mobilen, slik at du raskt kan kjøpe deg litt tid om du skulle være litt utilgjengelig, når du får ny bestilling/chat melding:
- Hei! Så hyggelig at du valgte meg til jobben! Jeg skal se mer på detaljene for jobben, så kommer jeg tilbake til deg om noen timer. Hilsen xxxx
- Hei! Takk for at du valgte meg! Jeg er litt opptatt nå, men skal se mer på jobben så raskt jeg får tid. Vi snakkes snart!
- Hei! Jeg har sett din melding. Jeg er på et annet oppdrag nå, men svarer deg så snart jeg kan. Senest innen kl …