God planlegging og riktig verktøy er ofte halve jobben.
Se våre tips i sjekklistene under og kommuniser direkte med fikser via chatten på jobbsiden om noe er uklart.
Generell sjekkliste for alle jobber:
- Jo mer informasjon fikseren har fått om jobben som skal gjøres, desto enklere er det for fikseren å komme kjapt i gang og gjøre en god jobb. Kommuniser enkelt med fikser gjennom chatten eller på telefon.
- Sjekk at du har alt av tilgjengelig utstyr/verktøy tilgjengelig for at fikser skal kunne utføre jobben. Husk at det er du som kjøper som er hovedsaklig ansvarlig for å ha dette tilgjengelig. Dersom du har valgt verktøy/utstyr i bestillingen kan du informere fikser om hva du trenger til jobben.
- Sett alt av utstyr/verktøy klart før jobben starter. Da kommer fikser raskere i gang.
- Dersom du er usikker på hvor lang tid oppdraget ditt vil ta. Kommuniser dette tidlig til fikser slik at dere får avklart om fikser er ledig for å jobbe lengre enn tid satt opp.
For IKEA-montering/annen montering:
- Sørg for å ha utskrift av både tegningene/oppsett og bruksanvisningen til møbel klart for fikser ved oppstart av jobb. Dette gjelder spesielt for større PAX-løsninger. Send gjerne tegninger av oppsett over til fikser også før jobben starter via chatten.
- Ved jobber med montering av møbel: Sjekk bruksanvisning for antall personer anbefalt for å utføre jobben. Dersom det kreves flere personer, anbefaler vi å booke inn to fiksere, eller sørge for at fikseren har tilgang på en hjelpende hånd der det trengs.
- Kjøp inn produkter på forhånd.
- Husk å ha vater tilgjengelig.