Alt er ganske likt som før, men her kan det dreie seg om å fullføre en montering - eller reparere noe som ikke gikk like greit første gangen.
Du er kvalifisert for denne jobben ut i fra din prestasjon på Luado (rating, antall gjennomførte jobber, erfaring). Kunden forholder seg ikke direkte til din timepris, men betaler og godkjenner via jobbsiden når han/hun er fornøyd. For deg som fikser er alt ganske likt i appen. Du vil se om det er et reklamasjonsoppdrag dersom den er merket med "(IKEA-reklamasjon)" i jobb-beskrivelsen.
Avklar følgende før starttid på oppdraget:
- Er kompetansen din tilstrekkelig for det som blir beskrevet i oppdraget?
- Har du forespurt bilder?
- Har du dobbeltsjekket med kunden at alt av materiale er tilgjengelig?
- Vet du hva du skal gjøre ved avvik? (Se under).
Avklar følgende på oppdraget:
- Har du tatt egne bilder av hvordan det så ut når du kom? Og når du dro?
- Har du gått gjennom det du har fikset med kunden selv?
- Før du bekrefter oppdraget som fullført: Er kunden fornøyd?
Hva gjør jeg når…
Kunden mangler deler: Kontakt Jour på IKEA og orienter deg om delene er på vei eller om nytt må bestilles. Bekreft oppdraget som fullført og ta betalt for tiden du var tilstede. Be kunden bestille deg til ny dato via linken som ble brukt første gang.
Jeg skader noe: Kontakt Jour og få tilsendt ny(e) del(er). Dra tilbake på oppdraget når deler er på plass og ta betalt for original avtalt tid.
Jeg får det ikke til: Kontakt Jour for videre veiledning. Du kan ta betalt for forsøket, men du må ha vært i kontakt med Jour og logget årsak inne på jobbsiden (chat).
Jeg ikke har kompetansen til dette: Kanseller oppdraget i god tid. Dersom du først oppdager det på selve oppdraget kan du ta betalt for oppmøte.
Jeg ikke får kontakt med kunden: Dersom du har forsøkt chat, telefon og sms i over 36 timer, kan du kansellere oppdraget via jobb-siden (da vil kjøperen få beskjed).
Jeg har møtt på oppdrag, men får ikke kontakt med kunden: Meld inn at kunden ikke er tilstede. Du har rett på full betaling for jobben.