Luado jobber aktivt for et sterkt og velfungerende felleskap, og løfter derfor ekstra frem de fikserne som møter kundenes forventninger gjennom eksempelvis rating, omtale og gjenkjøp. Samtidig agerer vi også på negative avvik som i ytterste konsekvens kan føre til advarsel og/eller utestenging fra plattformen. Her kommer våre viktigste tips for deg som fikser på Luado:
Øk din profilstyrke:
En velutfylt profil gir deg en bedre rangering, og øker derfor dine muligheter for å få jobber via Luado. Har du ingen tidligere jobber/erfaringer på plattformen, er referanser fra andre jobber en måte å gjøre kunden trygg på at du har nødvendig erfaring og kompetanse til deres jobb.
For noen tjenester kan Luado kreve detaljert dokumentasjon på kompetanse. Sjekk, og øk din profilstyrke her.
Vær tilgjengelig:
For å få jobber via Luado må du gjøre deg selv tilgjengelig i din jobbkalender, på din profil. På den måten bestemmer du selv når du ønsker å være tilgjengelig for oppdrag. Luado sin modell fungerer slik at vi kobler kunden sitt oppdrag direkte med de fikserne som har rett kompetanse, og ledig tid i sin kalender.
Det er derfor ikke lov å kansellere et oppdrag som er bekreftet, uten gyldig grunn, sånn som sykdom eller andre faktorer du ikke rår over. Avbestillinger følges løpende opp av Luado, og påvirker din profilstyrke og rangering på Luado.
Svar raskt:
Svar raskt på nye bestillinger du mottar, og følg opp kunden via chat-funksjonen. Kunder som ikke får svar via chatten på sine bookinger, vil få mulighet til å velge andre fiksere. Mangel på oppfølging vil medføre dårligere profilstyrke og rangering.
Sykdom og andre avvik:
Avbestilling av jobb skal skje i god tid og med relevant grunn, og senest 6 timer før starttid ved sykdom. Om avvik er akutt og du ikke kan stille på oppdrag, vær serviceinnstilt, og foreslå et par nye tidspunkter for kunden.
Akutte kanselleringer må være gyldige (sykdom, uforutsette hendelser). En viktig del av det å være Luado-fikser er å kunne yte god service. Husk at kundene har valgt nettop deg til sitt oppdrag, og det er derfor viktig å møte som avtalt.
Kundene har ofte satt av tid til å være tilgjengelig (borte fra jobb, forpliktelser etc.), og du er bestilt som en som skal hjelpe til i det avtalte tidsrommet.
Dersom jobben ikke kan flyttes, ber vi deg kontakte kundeservice snarlig, slik at vi kan bistå med å løse kundens behov på best mulig måte.
Ta ansvar for jobben du utfører:
Du står selv ansvarlig for den jobben du utfører hos kundene. Dersom kunden ikke er fornøyd med den jobben som utføres, er du selv ansvarlig for å finne en god løsning som bidrar til at kunden blir fornøyd.
All kommunikasjon og betaling skal skje via Luado-plattformen. Dette for å sikre at ansvars- og ulykkesforsikringen Luado har tegnet på vegne av brukere av Luado, gjelder for oppdraget.