Alt er ganske likt som før, men her kan det dreie seg om å fullføre en montering - eller reparere noe som ikke gikk like greit første gangen. Du er kvalifisert for denne jobben ut i fra din prestasjon på Luado (rating, antall gjennomførte jobber, erfaring).
Det er kundeservice på Luado som booker inn disse oppdragene, men vi legger ved kundens informasjon slik at du kan ta kontakt personlig. Vi bekrefter tids-endringer fortløpende (du må ha vært i kontakt med kunde), og betaling for jobben vil automatisk skje etter 48 timer fra du bekrefter jobben som utført.
Avklar følgende før starttid på oppdraget:
- Er kompetansen din tilstrekkelig for det som blir beskrevet i oppdraget?
- Har du forespurt bilder?
- Har du dobbeltsjekket med kunden at alt av materiale er tilgjengelig?
- Vet du hva du skal gjøre ved avvik? (Se under).
Avklar følgende på oppdraget:
- Har du tatt egne bilder av hvordan det så ut når du kom? Og når du dro?
- Har du gått gjennom det du har fikset med kunden selv?
- Før du bekrefter oppdraget som fullført: Er kunden fornøyd?
Hva gjør jeg når…
Kunden mangler deler: Kontakt IKEA og orienter deg om delene er på vei eller om nytt må bestilles. Bekreft oppdraget som fullført og ta betalt for tiden du var tilstede. Be kunden kontakte IKEA slik at de kan opprette en nytt reklamasjonsoppdrag.
Jeg skader noe: Kontakt IKEA og få tilsendt ny(e) del(er). Dra tilbake på oppdraget når deler er på plass og ta betalt for original avtalt tid.
Jeg får det ikke til: Kontakt IKEA for videre veiledning. Du kan ta betalt for forsøket, men du må ha vært i kontakt med Jour og logget årsak inne på jobbsiden (chat).
Jeg ikke har kompetansen til dette: Kanseller oppdraget i god tid. Dersom du først oppdager det på selve oppdraget kan du ta betalt for oppmøte.
Jeg ikke får kontakt med kunden: Dersom du har forsøkt telefon og sms i over 36 timer, kan du kansellere oppdraget via jobb-siden (da vil kundeservice følge opp).
Jeg har møtt på oppdrag, men får ikke kontakt med kunden: Meld inn at kunden ikke er tilstede. Du har rett på no-show gebyr for jobben.
Det er gjort feil fra tidligere montører: Vi skal ikke røre andre bedrifters monteringsarbeid av garanti-årsaker. Dersom du ser at noe har blitt gjort feil må du kontakte IKEA slik at de kan sende tilbake tidligere montører.
Det var mer jobb enn beskrevet: IKEA ønsker stort sett at kundens montering skal ferdigstilles, så i hovedsak er det ikke noe problem at du gjør mer enn det som ble beskrevet. Men, du må beskrive hva det ekstra arbeidet innebar i chat, slik at vi kan begrunne høyere pris.