Dersom kunden din kontakter deg med beskjed om at låsen ikke fungerer handler det ofte om at noe må håndteres raskere enn vanlig. Kunden kommer seg kanskje ikke inn i boligen, eller har problemer med å få låst døren.
Er det mer enn 14 dager siden du monterte låsen kan man anta at det handler om en reklamasjon på selve låsen, er det under 14 dager skal man ikke se bort i fra at det også kan være noe feil med monteringen. Reklamasjonstiden på utførelse av tjeneste ligger på 14 dager iht. våre brukervilkår.
Så hva gjør du? Prosessen er litt forskjellig ut i fra hvordan låsen er bestilt:
Innen 14 dager fra monteringsdato:
Smartlåspakke bestilt via Luado:
1. Dra tilbake til kunden og demonter låsen.
2. Lever den defekte låsen til partner og få bekreftet om det handler om produktfeil eller monteringsfeil.
👉 Ved monteringsfeil står du selv ansvarlig for å erstatte kundens lås og bruk av tid.
👉 Ved produktfeil skal partneren vår kunne erstatte låsen uten ekstra kostnader.
3. Dra tilbake til kunden og monter ny lås.
4. Ved produktfeil på gammel lås kontakter du Luado kundeservice for å få erstatning for bruk av tid (demontering + montering av ny lås). Det er viktig at du legger ved bevis på produktfeil fra partner eller andre kilder.
Montering bestilt via Luado (låsen er kjøpt av kunden selv):
1. Dra tilbake til kunden og demonter låsen.
2. Be kunden kontakte produsent av låsen/butikk og få bekreftet om det handler om produktfeil eller monteringsfeil.
👉 Ved monteringsfeil står du selv ansvarlig for å erstatte kundens lås.
👉 Ved produktfeil må kunden selv få erstattet låsen der den ble kjøpt. Kunden kan eventuelt bestille deg på nytt for å få montert den nye låsen, men det er ikke et krav å få gjentatt monteringstjenesten. De kan i så fall etterspørre dette fra butikken låsen er kjøpt.
Etter 14 dager fra monteringsdato:
Smartlåspakke bestilt via Luado:
Kontakt partner og få bekreftet om det handler om produktfeil eller monteringsfeil.
👉 Ved monteringsfeil står du selv ansvarlig for å erstatte kundens lås og bruk av tid.
👉 Ved produktfeil skal partneren vår kunne erstatte låsen uten ekstra kostnader. Ny monteringstjeneste er ikke nødvendigvis inkludert som en del av reklamasjonen, men dersom partner ønsker å tilby dette kan de be kunden bestille på Luado (på vanlig måte) og få dette refundert av partner direkte. Kundeservice hos Jernia har en bestillingslink slik at kunden kan bestille uten å måtte legge ut beløp.
Montering bestilt via Luado (låsen er kjøpt av kunden selv):
Be kunden ta kontakt med butikk der låsen er kjøpt. De må gjøre en vurdering på om det er produktfeil og hvordan de eventuelt vil løse saken med kunde. Luado/du kan gjerne stille opp for demontering og montering av ny lås, men dette må kunden bestille og betale for selv.
Kontaktinformasjon til partnere:
Sesam (Danalock): post@sesam.tech (462 06 060)
Jernia (Yale Doorman): kundeservice@jernia.no (40693340)