Så leit å høre at du har problemer med låsen du fikk montert via Luado. Dette kan ofte være en stressende situasjon, så vi har forståelse for at du ønsker rask hjelp.
Er det mer enn 14 dager siden låsen ble montert handler det mest sannsynlig om en reklamasjon på selve låsen, er det under 14 dager skal man ikke se bort i fra at det også kan være noe feil med monteringen. Reklamasjonstiden på utførelse av tjeneste ligger på 14 dager iht. våre brukervilkår.
Så hva gjør du? Prosessen er litt forskjellig ut i fra hvordan låsen er bestilt:
Innen 14 dager fra monteringsdato:
Smartlåspakke bestilt via Luado:
1. Kontakt fikseren for å få låsen demontert. Husk å ta bilder av problemet for å kartlegge om det er en produktfeil eller monteringsfeil.
2. Fikser leverer den defekte låsen til partner og får bekreftet om det handler om produktfeil eller monteringsfeil.
👉 Ved monteringsfeil skal fikseren selv erstatte låsen.
👉 Ved produktfeil skal partneren vår kunne erstatte låsen uten ekstra kostnader.
3. Fikseren drar tilbake til deg for å montere ny lås dersom partneren vår tilbyr monteringstjeneste som en del av reklamasjonen.
Montering bestilt via Luado (låsen er kjøpt av deg):
1. Kontakt fikseren for å få låsen demontert. Husk å ta bilder av problemet for å kartlegge om det er en produktfeil eller monteringsfeil.
2. Kontakt produsent av låsen/butikk og få bekreftet om det handler om produktfeil eller monteringsfeil.
👉 Ved monteringsfeil står fikseren selv ansvarlig for å erstatte låsen din.
👉 Ved produktfeil må du selv få erstattet låsen der den ble kjøpt. Du kan eventuelt bestille fikser på nytt for å få montert den nye låsen, men det er ikke et krav å få gjentatt monteringstjenesten selv om det har vært feil på låsen. Du kan i så fall etterspørre dette fra butikken låsen er kjøpt og avtale med dem direkte.
Etter 14 dager fra monteringsdato:
Smartlåspakke bestilt via Luado:
Kontakt fikser og få bekreftet om det handler om produktfeil eller monteringsfeil.
👉 Ved monteringsfeil står fikser selv ansvarlig for å erstatte låsen din.
👉 Ved produktfeil skal fikseren vår kunne erstatte låsen uten ekstra kostnader via partner. Ny monteringstjeneste er ikke nødvendigvis inkludert som en del av reklamasjonen, men dersom partneren vår ønsker å tilby deg dette kan du bestille på Luado (på vanlig måte) og få dette refundert av partner direkte.
Montering bestilt via Luado (låsen er kjøpt av deg):
Ta kontakt med butikk der låsen er kjøpt og forklar problemet. De må gjøre en vurdering på om det er produktfeil og hvordan de eventuelt vil løse saken med deg. Luado/du kan gjerne stille opp for demontering og montering av ny lås, men dette må selger av lås avgjøre.