I Luado ønsker vi ansvarlige og trygge rammer for småjobber. Derfor har vi inkludert en markedsledende ansvars- og ulykkesforsikring fra Storebrand.
Når du har blitt kjent med en skade er det viktig at du tenker over følgende før du tar kontakt med Luado for å bruke forsikringen:
- Er skade-omfanget en kostnad på over 6.000 kroner?
- Kan fikser på ditt oppdrag rette opp i feilen selv?
Dersom du fortsatt vurderer saken som en forsikringssak, kan du (eller fikser) melde inn dette til oss. Vi vil da gi deg detaljene du trenger slik at du kan kontakte Storebrand som håndterer saken videre.
Både kjøper og fikser (selger) kan melde skaden på ansvarsforsikring til forsikringsselskapet, men utbetaling går til skadelidte (den som eier gjenstand/hjem som er skadet).
Gjeldende regler:
Forsikringen dekker alle bekreftede og betalte oppdrag, som er bestilt av private kjøpere, og utført av a) private fiksere eller b) selvstendig næringsdrivende med registrert ENK gjennom Luado-plattformen, og kun for det tidsrommet/varighet som er avtalt og bekreftet via plattformen.
Det gis ikke reservasjonsadgang til kjøper eller fikser. For at forsikringen skal gjelde deg må du være medlem av Norsk Folketrygd.
For detaljer om forsikringen, klikk her.