Alle bestillinger du som fikser får via Luado-appen er personlige.
Det betyr at kjøper har valgt akkurat deg til sitt oppdrag. Blir en jobb arkivert, betyr det at nødvendige handlinger ikke har blitt utført enten av deg eller kjøper – dette kan gi negativ innvirkning på din profil.
Ting du kan gjøre hvis jobben blir arkivert
- Det er et stort oppdrag: Hvis jobben går over flere dager ønsker vi at du som fikser skal informere oss om dette. På den måten vet vi at alt er under kontroll og kan bistå deg dersom noe må legges inn manuelt av oss.
- Du og kjøper skal gjøre jobben på en senere dato: Aktiver jobben igjen og sett den nye datoen dere har avtalt via jobbsiden.
- Kjøper er interessert i å få jobben gjort, men du kan ikke hjelpe: Foreslå at kjøper kan legge inn en ny bestilling. Kjøper kan selvfølgelig også ta kontakt med oss dersom det er behov for hjelp.
- Kjøper svarer ikke: Blir en jobb arkivert fordi kjøper ikke har svart i chatten kan du forsøke å ringe kunden og/eller sende en SMS (se fanen "detaljer" på jobbsiden).